18.05.2020 р.
06.05.2020 р.
Завітайте до сайту Суботика !
04.05.2020 р.
ВІДПОВІДІ
1. Вікторина
1. У який день з’явився Суботик? (суботу)
2. Скільки тижнів чекав пан Пляшкер на повернення сина? (три)
3. Що мало відбутися у четвер, щоб Суботик повернувся? (4 рази прогриміти грім)
4. З ким завітав у гості пан Вівторакус? ( папуга Кулес , хом’ячок Анді, морська свинка Фофо, біла миша Кларця)
5. Коли прийде Суботик? (Суботик прийде лише в тому разі, якщо тиждень у Пляшкера буде таким: у неділю сяятиме сонце, понеділок настане відразу після неділі, у вівторок навідається пан Вівторакус, середа припаде на середину тижня, у четвер чотири рази прогуркоче грім, а в п’ятницю його відпустять з роботи. От тоді, в суботу, завітає Суботик).
6. Для чого Пляшкер замовив три бляшані листки? ( самотужки створити грім)
7. Що робив Суботик кожного ранку? (співав свої пісеньки)
8. У що був одягнений Суботик? (блакитний водолазний костюм)
9. Яке мав волосся головний герой? (руда чуприна)
10. Якого кольору були веснянки Суботика? (сині)
11. На чиєму горищі опинилися герої? (пана Амфібера)
12. Перше бажання пана Плаяшкера для машини для здійснення бажань? (блакитний водолазний костюм для Суботика)
13. У якому ресторані хотіли пообідати герої? («Вишукані страви»)
14. Де відпочивали пан Пляшкер та Суботик? (на безлюдному острові)
15. Хто хотів врятувати героїв з безлюдного острова? (пан Вівторакус)
16. Яке бажання загадав пан Вівторакус, коли потрапив до машини для здійснення бажань? (Щоб вони опинилися під дверима будинку)
17. Що сталося з машиною для здійснення бажань? (поламалась)
18. Хто ремонтував машину для здійснення бажань? (Суботик)
19. Останнє і головне бажання пан Пляшкера? (Щоб Суботик залишився з ним назавжди).
2. Відповіді на кросворд, у виділеній колонці прочитаєте ім’я головного героя.
1
| ||||||||||||||||
2
| ||||||||||||||||
3
| ||||||||||||||||
4
| ||||||||||||||||
5
| ||||||||||||||||
6
| ||||||||||||||||
7
| ||||||||||||||||
1. Сині цятки на обличчі головного героя, які виконують усі бажання
( веснянки);
2. Дерево, яке виросло на кухні пані Моркван (яблуня);
3. Друге ім’я головного героя (Робінзон);
4. Господиня будинку, де мешкали герої (Моркван);
5. Друг батька (Вівторакус);
6. Колір волосся головного героя (рудий);
7. Ім’я батька головного героя (Пляшкер).
29.04.2020
Пауль Маар
П.Маар . Театральна вистава про Суботика

27.04.2020
Історія анімації Moomin сповнена сюрпризів
Ексклюзивний відеорепортаж із літнього раю Туве Янсон
Знайомтесь з персонажами Муміна!
Тест "Який ти Мумін?"
Домашнє завдання:
читати
Пауль Маар

![]() |
Твір-роздум "Про що мої мрії" |
![]() |

13.04.2020

Буктрейлер "Чарлі і шоколадна фабрика"
06.04.2020 р.
Тема: Роальд Дал (1916-1990). "Чарлі і шоколадна фабрика".
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=665
Домашнє завдання: знати біографію Роальда Дала, у зошитах написати відповіді на питання тесту, читати "Чарлі і шоколадна фабрика"
Тест:
https://naurok.com.ua/test/roald-dal-126730.html

01.04.2020 р.
Контрольна робота №4
Різнорівневі завдання з теми "Сила творчої уяви"
Шановні діти, обирайте варіант і пишіть контрольну роботу у робочих зошитах!
Контрольна
робота за творчістю Л. Керролла і М. Цвєтаєвої
І варіант
Початковий та
середній рівні
1. Батьківщина
Льюїса Керролла -…
а) Німеччина
б) Англія
в) Франція
а) Німеччина
б) Англія
в) Франція
2. Марина Цвєтаєва
почала писати вірші в:
а) 6 років
б) 8 років
в) 15 років
в) 15 років
3. Кого наздоганяє Аліса на початку
твору:
а) Білого Кролика
б) Мишу
в) Гусеницю
б) Мишу
в) Гусеницю
4. Кого
героїня вірша Марини Цвєтаєвої називає «незрадливими любими друзями»?
а) своїх однокласників
б) героїв прочитаних у дитинстві книг
в) книги, прочитані в дитинстві
а) своїх однокласників
б) героїв прочитаних у дитинстві книг
в) книги, прочитані в дитинстві
5. Дайте
визначення поняттю фантастика.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Основна тема вірша «Книги в червоній палітурці» Марини Цвєтаєвої – це любов до..
а) природи
б) читання
6. Основна тема вірша «Книги в червоній палітурці» Марини Цвєтаєвої – це любов до..
а) природи
б) читання
в) життя
Достатній рівень
7. Оберіть ознаки фантастики:
§
чарівні
предмети і явища;
§
зображення
окремих епізодів з життя героїв;
§
дивні імена і
назви;
§
стрімкі
повороти сюжету;
§
глибоке
розкриття людських доль;
§
вузьке коло
тем і проблем.
8.
Доповни
перелік фантастичного та реального у казці «Аліса в Країні Див».
Фантастичне Реальне
Країна Див
традиція пити чай
____________ ______________
____________
______________
9. Пригадай
метафори, що зустрічаються у вірші М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці»
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень
Високий рівень
10. Напишіть невеличкий твір на тему «Чим здивувала
мене повість-казка Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див»?»
ІІ варіант
1.Батьківщина Марини Цвєтаєвої - …
а) Україна
б) Росія
в) Білорусія
а) Україна
б) Росія
в) Білорусія
2.Справжнє ім’я Льюїса Керролла -…
а) Чарльз Лутвідж Доджсон
а) Чарльз Лутвідж Доджсон
б) Роальд Дал
в) Ернест-Сетон Томпсон
3.Визначте жанр твору Л. Керролла «Аліса в Кріїні Див»:
а) повість-казка
б) роман
в) оповідання
4.У вірші Марини Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» дитинство
порівнюється з…
а) раєм
б) ранком
в) піснею
а) раєм
б) ранком
в) піснею
5.Дайте визначення поняттю повість-казка.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6 .Які імена
названі у вірші Марини Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці»? Обери
відповідний рядок.
а) Том Сойєр, Гек Фінн, Беккі, Шуман, Гріг, Кюї, індіанець Джо, Принц, Жебрак;
б) Том Сойєр, Джо Гарпер, Беккі, Шуман, Гріг, Кюї, індіанець Джо;
в) Том Сойєр, Гек Фінн, Беккі, Аліса, Шалений Заєць, індіанець Джо.
а) Том Сойєр, Гек Фінн, Беккі, Шуман, Гріг, Кюї, індіанець Джо, Принц, Жебрак;
б) Том Сойєр, Джо Гарпер, Беккі, Шуман, Гріг, Кюї, індіанець Джо;
в) Том Сойєр, Гек Фінн, Беккі, Аліса, Шалений Заєць, індіанець Джо.
Достатній
рівень
7. Оберіть
ознаки повісті:
§
велика
кількість персонажів;
§
вузьке коло
тем і проблем;
§
глибоке
розкриття людських доль;
§
розгалуженість
сюжету;
§
зображення
окремих епізодів з життя героїв;
§
невеликий
обсяг
8.Доповни перелік чарівних предметів і їх властивостей з казки «Аліса в
Країні Див»
Чарівний
предмет
Властивість
Рідина із пляшечки з написом зменшує зріст
_______________________ __________________
________________________ __________________
9.Пригадай епітети, що зустрічаються у вірші М. Цвєтаєвої «Книги в
червоній палітурці»
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Високий рівень
10.Напишіть невеличкий твір на тему «Чому Марина Цвєтаєва у своєму вірші назвала
книжки «одвічними друзями на життя»?»
30.03.2020 р.
Позакласне читання №3
Буличов К. Цикл "Аліса", "Навколо світу за три години"
Презентація, Кір Буличов
http://anet.at.ua/publ/chitajlik/chitati_dali/5-1-0-100?zGUsATZ
Біографія, Кір Буличов
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%80_%D0%91%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BE%D0%B2
Перегляньте мультфільм за мотивами циклу Аліса, "Навколо світу за три години"
https://www.youtube.com/watch?v=kbzO90cJlt4&feature=youtu.be
Завдання: напишіть продовження розповіді про Алісу.
25.03.2020 р.
Тема: Образ
ліричної героїні, яка любить читати, у поезії М. Цвєтаєвої «Книги в червоній
палітурці»
Мета: вдосконалювати
вміння характеризувати ліричного героя, визначати сюжет; розвивати навички
аналізувати поезію, культуру мовлення; виховувати любов до прекрасного світу
книги.
Епіграф: Хто ніколи не був
дитиною, той ніколи не буде дорослим. Чарлі Чаплін
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
1. Перевірка
домашнього завдання.
1. Яке саме найбільше захоплення було у Марини Цвєтаєвої?
2. У скільки років Марина почала писати вірші?
3.Хто був батьком Марини Цвєтаєвої?
4. Ким мала стати за бажанням матері Марина?
5. Як звали сестру, з якою зростала Марина?
6. Який російський поет посідав особливе місце у житті поетеси?
7. В якому вірші Марина Цвєтаєва пише про своє захоплення в
дитинстві читати книги?
8. Які книги любила читати в ранньому дитинстві Марина?
9. Яка назва першої книги Марини Цвєтаєвої?
10.Скількома мовами володіла Марина Цвєтаєва?
11. Музику яких відомих композиторів виконувала мати М.
Цвєтаєвої?
12. До якого розділу увійшов твір «Книжки в обкладинках
червоні» в першій книжці?
Відповіді запиши до зошита!
Відповіді запиши до зошита!
На скільки питань
надано тобою відповідь?
Перевір себе за посиланням: https://skarbfi.blogspot.com/p/blog-page_22.html
Перевір себе за посиланням: https://skarbfi.blogspot.com/p/blog-page_22.html
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Бесіда
- Яка тема та ідея поезії М. Цвєтаєвої «Книги в червоній
палітурці»?
- З скількох розділів складається вірш М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці».
- Як називається твір, в якому автор розповідає про
власне життя? (Автобіографічним).
2. Робота з
епіграфом.
- Як ви розумієте епіграф «Хто ніколи не був дитиною, той ніколи не буде дорослим»?
- Чому без дитинства немає дорослого життя?
3. Запис учнями
теми й епіграфу уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Формування знань, умінь і навичок.
1. Робота над характеристикою образу ліричної героїні вірша М.
Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці».
Сьогодні ми розглянемо
образ ліричної героїні.
Лірична героїня – це друге ліричне «Я» поетеси. Проте лірична
героїня не ототожнюється з поетесою, з її душевним станом, а живе своїм життям,
у новій художній дійсності.
Завдання: прочитати виразно строфу і охарактеризувати ліричну
героїню.
І строфа. З самих перших рядків вірша ми дізнаємося, що дитинство
ліричної героїні було для неї справжнім раєм, тому що саме тоді вона отримала
найвище блаженство та насолоду, справжнє щастя – можливість читати книги. Книги
є найвірнішими її друзями. Незважаючи на те, що вони мають затерту червону
палітурку (адже їх не один раз
тримали в руках і не один раз перечитували), для ліричної героїні вони
надзвичайно цікаві.
ІІ строфа. Як тільки вивчені уроки, лірична героїня швидко сідала
читати. Із короткого діалогу з матір`ю ми дізнаємось про те, що мати спокійно і
суворо нагадувала дівчині, що вже пізно і треба відпочити від читання. Проте
героїня просить матір дати їй ще трохи часу на читання, адже їй ще треба
прочитати всього лише 10 стрічок. Та на щастя дівчинки матір часто забувала про
те, що наказувала.
ІІІ строфа. І лірична героїня часто допізна читала книги, незважаючи
на заборону. Чому ж мати часто забувала? Мабуть тому, що і сама була чимось
дуже захоплена. Вона виконувала надзвичайно чарівні музичні твори композиторів:
Грига, Шумана, Кюї. Ця чудова музика створювала в домі ліричної героїні
атмосферу затишку, того дитячого раю, в якому вона могла спокійно поринути в
цей надзвичайно цікавий світ книг.
IV строфа. Лірична героїня з захопленням читає книгу Матка Твена «Пригоди Тома
Сойєра»,переживає разом з головним героєм твору – хлопчиком Томом його
небезпечні вилазки, його зустріч з індіанцем Джо та його перше кохання до
дівчини Беркі.
VI строфа. Надзвичайно цікаві враження ліричної героїні і від
прочитаної книги «Принц і Жебрак». Вона переживає разом з героями твору ті
життєві зміни і події, які з ними відбуваються. Особливо її вражає, як Принц
водночас став жебраком і що з ним відбувається у світі бідних.
VII строфа. Залишивши на мить своїх героїв, лірична героїня поринає у
світ своїх почуттів. Проте швидко знову бажає читати книги.
VIII строфа. І для ліричної героїні знову настає золота пора. Золотими
вона називає і імена своїх найулюбленіших героїв: Гека Фіна, Тома Сойєра, Принца,
Жебрака, тому що вони є найкращими її ідеалами, героями сміливими та чистими
серцями.
VII. Підсумок уроку.
Отже, підсумовуючи свої дослідження, ми можемо зробити
висновок, що для ліричної героїні поезія М. Цвєтаєвої головним символом дитинства
є книга. І улюбленіші книги дитинства стають для неї справжньою цінністю.
Хіба можна сказати про Марину Цвітаєву – «любила читати»? Вона
жила книгою…
Тест з теми Марина Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"
VIII. Домашнє завдання: читати та відповідати на питання на сторінках підручника 236-237 та підготуватись до уроку позакласного читання: Кір Буличов, Цикл «Аліса» "Навколо світу за три години"
Запрошую переглянути презентацію про Кіра Буличова та мультфільми і фільми за посиланням:
Дата: 23.03.2020 р.
Тема уроку: Марина Іванівна Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці".Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші
М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг
(Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
Книги-морська глибина.
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хто труду мав досить,
Дивні перли виносить.
Іван Франко
Хід уроку
І. Організаційний момент. Посміхністься, як це сонечко!
І розпочинаємо ...
І розпочинаємо ...

ІІ. Мотивація навчальної
діяльності учнів.
Вступне слово вчителя
Книга людину супроводжує все її життя. З самого дитинства вона відкриває світ невідомого, дає корисні поради, а, головне, вчить.
Марина Іванівнівна Цвітаєва своє захоплення книгами передала у вірші "Книги у червоній палітурці".
ІІІ. Оголошення теми й мети
уроку.
Мета нашого уроку – ознайомитися з творчістю Марини Цвєтаєвої та чарівним
світом літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої «Книги в червоній
палітурці».
ІV.
Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Огляд біографії поетеси.
Мати, Марія Олександрівна Мейн, була талановитою піаністкою, ученицею видатного російського композитора Антона Рубінштейна, також захоплювалася поезією, писала вірші. "У нашому домі музика лилася звідусіль", - згадувала Марина Цвєтаєва про роки свого дитинства. Марія Олександрівна хотіла бачити в майбутньому Марину теж піаністкою. Молодша сестра Марини Цвєтаєвої Анастасія не мала музичних здібностей, тому всі надії батьки покладали саме на Марину. Рояль змалку став великим другом Марини Цвєтаєвої.
"Усю музичну класику ми, коли стали дорослими, впізнавали як "мамине" - "це мама грала". Бетховен, Гайдн, Шопен, Гріг... Під їхні звуки ми засинали. І ось перший Мусин виступ! Я побачила її на естраді, з довгим русявим волоссям, зібраним бантом над чолом, у картатій сукні. Спокійно, наче доросла, вона сиділа за роялем і, не звертаючи уваги на зал, дивилася на клавіші роялю. Коли я почула її гру і захоплення залу, моє серце сповнилося ніжності до старшої подруги дитинства. Я нікого, крім неї, не бачила... Вона грала на роялі так само пристрасно, як і читала вірші, які теж в її виконанні ставали музикою..." Сестра Анастасія про виступ шестирічної Марини Цвєтаєвої.
Будинок Цвєтаєвих у центрі Москви, часто відвідували друзі батьків - вчені, музиканти, письменники, художники. Доньки Марина і Анастасія (у сім'ї їх, звали Муся і Ася) зростали в атмосфері служіння красі. Іван Володимирович Цвєтаєв, вивчаючи все життя твори мистецтва, вважав, що тільки мистецтво може змінити людей, зробити їх добрішими, світлішими серцем.
Едвард Гріг "Ранній ранок"
Кожний вірш М.І. Цвєтаєвої просякнутий музикою, тому невипадково багато її творів
стали піснями, романсами, що звучать і нині.
Пісня з кінофільму "Іронія долі" на слова Марини Цвєтаєвої
Пісня з кінофільму "Іронія долі" на слова Марини Цвєтаєвої
Протягом багатьох десятиліть творчість поетеси
замовчувалася. Довелося довго очікувати справдження її юнацького пророцтва, що
її віршам «як старовинним винам, ще прийде слушний час».
Але з часом
творчість поетеси посіла гідне місце в російській поезії.
Запитання до учнів на основі
почутої біографії:
- У скільки років поетеса почала писати вірші?
- Якими мовами володіла М. Цвєтаєва?
- Як називалася її перша поетична збірка?
Учитель - А зараз поясніть, будь ласка, зміст епіграфа до уроку.
А тепер звернімося до її вірша «Книги в червоній
палітурці», написаного у 1908 – 1910 роках, що знаходиться у підручнику на с.
233.
Прочитайте вірш.
1. Бесіда за змістом.
- Чи сподобався вам вірш?
- Які почуття поетеси відбилися у цьому вірші?
(спогади,
любов до книги і т.д.)
- Як часто поетеса звертається до книг?
(дуже часто,
ледь вивчивши урок)
- Хто ці герої: Геккельбері, Беккі, індіанець Джо, Принц,
Жебрак?
(герої творів)
- Чи є у вас бібліотека? Які у вас улюблені книги?
2.
Коментар
Палітурка -
обкладинка, оправа для листків
книги, зошита і т. ін. з картону, матерії, шкіри тощо.
3.
Словникова робота
Гріг (Норвегія), Шуман (Німеччина), Кюї (Росія) – відомі композитори.
Діоген – давньогрецький філософ, який свідомо відмовився від будь-яких побутових зручностей.
Знічев'я – раптом, несподівано.
Никає – бродить.
Раювання – блаженство.
Смута – заколот, заворушення.
4.
Виразне читання вірша УЧНЯМИ.
5.
Робота з текстом
- Знайдіть в тексті діалог. Як його треба читати?
- Знайдіть в тексті звертання. Прочитайте їх виразно.
6. Прослухайте вірш М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» мовою оригіналу
VІ.
Підсумок уроку
Сьогодні ми з вами доторкнулися до чарівного поетичного світу Марини Цвєтаєвої, який пов'язаний тісно з її життям. Дізналися про її улюблених літературних героїв, талановитих композиторів.
Якщо ми добре
працювали, то наш барвінок буде квітнути. Також необхідно, щоб ви написали у своєму зошиті, що вас найбільше
вразило на уроці.
Пропоную вам пройти тестування, використовуючи знання з попередньої теми:
https://learningapps.org/4912472
Пропоную вам пройти тестування, використовуючи знання з попередньої теми:
https://learningapps.org/4912472
VІІ.
Домашнє завдання.
Підготувати
виразне читання вірша М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» (на вибір учня
переклад або мовою оригіналу), читати статтю в підручнику на с. 232- 233.